fredag den 29. marts 2013

Marapytta nr 4

Så blev jeg færdig med min 4. Marapytta jakke. Denne er til min datter og jeg har lovet hende, at den er klar til på onsdag, hvor hun skal til eksamen. Nu er den helt fiks og færdig og klar til brug og endda i rigtig god tid. Nu kan hun få den overrakt på søndag, hvor hele familien mødes til påskehygge.

Nu håber jeg, at denne jakke bringer lykke til eksamen. Sidst hun gik til eksamen i en af mors Marapytta kreationer toppede hun karakter-skalaen. Nu må vi se... :-)

Jakken er syet i et af de Liberty stoffer som jeg havde med hjem fra London. Hun valgte selv printet ud fra stakken og hun faldt vist for det gule sammen med det blå. Jeg ved ikke hvad printet hedder, men fint er det ihvertfald. Jakken er blevet lige som jeg ville have den. Nu er det nr 4 jeg laver, så nu sidder den efterhånden i baghovedet. Det tager heller ikke så lang tid at sy den, som de første jeg lavede. Faktisk synes jeg, at alt klipperiet og limeriet tager længst tid.

Den har kun een sy-fejl... :-) og jeg siger det ikke til nogen... Der er ingen der kan se det, ud over mig selv. Ja også måske lige Line. Men nu er der ikke store chancer for, at hun ser denne jakke. Så jeg holder min mund :-D







Jeg beklager den dårlige billed kvalitet. Det print er da helt umuligt at fotografere...

Nu vil jeg kigge nærmere på min lækre stak stoffer fra min tirsdags tur til City stoffer i Århus. Det er virkelig en lækker butik fyldt med de flotteste stoffer og søde og inspirerende ekspedienter. Jeg elsker bare når turen går til Århus. Her i Aalborg mangler vi virkelig en god stof butik. Vi har Stof 2000 og Stof og stil. Dem er jeg da også glad, for men jeg savner virkelig Alice og Staun, som lå i Klokkerholm nær Hjallerup. Men City stoffer er virkelig et godt bud på en afløser.

                                                                   God påske til jer alle.

16 kommentarer:

  1. Hvor er den fin ...
    perfekt til mindste detalje ser det ud til.
    held og lykke med hende ;0)

    SvarSlet
  2. Den er også blevet rigtig pæn jakken.
    Håber den bringer hende lykke til eksamen.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget tilfreds med den. Håber at den bringer hende held...

      Slet
  3. Jamen altså smuk med smuk på. Den kan hun kun blive glad for ,og jeg håber, den også bringer heldet med sig på onsdag, pøj pøj med hende.
    Jeg vil egentlig give dig ret - alt det klipperi og limeri tager ufattelig langt tid, taler af erfaring lige pt.
    Ha' en dejlig dag.
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja for-arbejdet tager tid men det er også ok, når resultatet bliver så lækkert. Go dag til dig også...
      Jeg glæder mig til at se din jakke.

      Slet
  4. Wauw Mette
    Nr.4 og Wauw den er flot :)
    Heldige datter
    Knus og go påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne og god påske til dig også :-)

      Slet
  5. Den er da flot - Og der er ikke nogen grund til at nævne en fejl der alligevel ikke kan ses ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nix... der er ingen grund til at skilte med det som ikke blev som tiltænkt :-)

      Slet
  6. uhhh hvor er den bare super lækker Mette, og ja city Stoffer er virkelig en lækker butik, og ikke mindst køreturen værd fra Ålborg, så er det nu dejligt at jeg blot bor 10 min. gågang fra butikken, men sommetider også en dyr fornøjelse:-)

    forsat god påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena. Åhh... på en måde er det godt, at jeg ikke bor SÅ tæt på den butik. Det ville uden tvivl blive dyrt !!! Men liiidt misundelig er jeg alligevel... :-) Ha ha...

      Slet
  7. Mette du kan bare det der med at kæle for detaljerne, super flot jakke som nok skal bring held til eksamenen.

    Mona

    SvarSlet
  8. Jeg har jo lært det hele af Line (Marapytta) og jeg håber at den bringer lidt held med sig :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...