lørdag den 30. marts 2013

Til mor og datter...

I tirsdags var jeg et smut i City stoffer i Århus og der faldt jeg for et lækkert stykke stof med digital-print. Det måtte jeg bare eje et stykke af.
Når man køber en mønster-rapport, ja så får man to print på bredden og da ryggen er syet i sort jersey kunne der blive til to bluser. Nu håber jeg at min mellemste bliver glad. Hun har godkendt printet på Instagram - hvor du iøvrigt kan følge mig under navnet mettetrillemus.

Bluserne er dog ikke helt ens selv om jeg har brugt det samme Onion mønster. For at mors brede ærmer kunne være der, måtte datterens forstykke rykkes lidt ned og det gik ud over den færdige længde. Derfor blev datterens bluse forlænget med en sort strimmel, som var i overskud øverst på mors stykke.
Kan du se det for dig ?  :-) Men resultatet er blevet super fint. Datteren fik så lige en gul stikning som pimp nederst på blusen. To bluser til een pris, se det er noget der duer...




Nu vil jeg tage fat på det næste lækre stykke stof. Jeg havde jo en dejlig pose-fuld med hjem, så der er sy-projekter nok til hele påsken.

                                                                    God påske lørdag til jer alle.

12 kommentarer:

  1. De er super smart ;)
    Du er heldig at bo så tæt på den butik, de har bare sagerne.

    Yt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg synes nu at jeg bor alllt for langt fra butikken. Jeg bor nemlig i Aalborg og butikken ligger i Århus. Men det er nok godt for min tegnebog at der er lidt afstand.

      Kh Mette

      Slet
  2. hvor er det bare nogle fine bluser...hvilket onion mønster har du brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Mønsteret er nr 2043 og det er en bluse med et lille vingeærme og et lille læg på skulderen. Du skulle prøve det.

      Kh Mette

      Slet
  3. Der er bare rigtige søde, flot print.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona. Jeg faldt også bare for det print :-)

      Kh Mette

      Slet
  4. Åh hvor er de bare skønne. Du er så dygtig Mette

    SvarSlet
  5. Sikke fine mor\datter bluser. Kan godt forstå du faldt for stoffet!

    SvarSlet
  6. Som jeg også skrev i går på Instagram, super flott:-)

    SvarSlet
  7. De er da blevet lækre! Nice job

    SvarSlet
  8. Hvor er der fine - fedt print! Fortsat god påske!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...