torsdag den 25. juli 2013

Mit første "in the hoop" broderi og applikation.

Jeg har lavet mit første "in the hoop" broderi og applikation og jeg er mere end tilfreds. Ja jeg kan næsten ikke få armene ned, så glad er jeg for resultatet.

Da jeg først havde luret fidusen af var det faktisk ret nemt og der fulgte en super vejledning med broderiet, da jeg købte det hos Der stickbaer.


Her er maskinen i fuld gang med at applikere hundens hoved. Maskinen stopper selv når det næste stykke stof skal lægges på. Efter hver syning trimmer jeg stoffet forsigtigt til 2-3 mm uden for stikningen.


Her er forsiden broderet og applikeret færdig. Nu kan den klippes ud...


Og her er bagsiden klar til udklipning. Så er det bare at sy toiletpungen sammen på ganske almindelig vis og vupti... så har men den fineste personlige toiletpung.


Jeg valgte at sætte foer i, så jeg ikke skal kigge på bagsiden af broderiet inde i pungen og jeg har lavet skråbånd af det stof som jeg har brugt til applikationen.


Her er den færdige bagside. Jeg er meget tilfreds med resultatet af toiletpungen og der skal helt sikkert laves flere. Denne var min første og den har taget noget tid at lave, men nu ved jeg hvordan jeg griber den an næste gang, så tager det nok ikke helt så lang tid.


13 kommentarer:

  1. Hvor er den flot- og super lækre farver og stoffer du har sat sammen- lige til at blive inspireret af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, jeg er også helt vild med resultatet selv.

      Kh Mette

      Slet
  2. Hvor er den super fin. Skønne skønne figurer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Ja hunden er rigtig sjov :-)

      Kh Mette

      Slet
  3. Hvor er den blevet flot Mette
    Hilsen
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone og tusind tak for din hjælp, så jeg kunne komme igang...

      Kh Mette

      Slet
  4. Det er da utroligt hvad den symaskine + ejer kan ;O) jeg er vild med den kosmetikpung, glæder mig til at se mere.

    Mona.

    SvarSlet
  5. Ha ha... Mona, så skulle du bare vide hvor svært det var at få gang i det broderi-halløj. Men der var stor hjælp fra Kroghkunst´s side, så nu kører det. Hurra for hjælpen i blogland, på Instagram og FB. Nu skal der laves mange flere... :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  6. Hold nu op, hvor er den lækker, det er da noget af en tryllemaskine, du har fået fingre i der. Det ser knaldgodt ud, Mette.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
  7. Jeg er ret vild med dit broderi .. så skønne fugle :o)

    SvarSlet
  8. Hold da op hvor den bare fantastisk :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...